Service Leveranssäkerhet Hållbarhet

Kvalitetsarbete

Inledning
Novista of Sweden AB strävar efter att hålla högsta möjliga kvalitet på alla produkter och tjänster vi tillhandahåller. Denna strävan genomsyrar hela vår verksamhet med ett utpräglat fokus på att kunna erbjuda våra kunder bästa tänkbara service och kvalitet.

Vi genomför regelbundet kundundersökningar för att kunna möta marknadens behov. Detta är också ett viktigt led i vårt ständigt pågående arbete med produktutveckling. Vi för en öppen dialog och gör kontinuerliga besök hos våra affärspartners för att förvissa oss om att våra egna kvalitetsmål uppfylls i hela vår leverantörskedja.

Ledningsarbete
Novistas ledning deltar aktivt i förbättringsarbete och stimulerar till kompetensutveckling. Tillsammans med personalen sätts tydliga mål och riktlinjer upp för hur företagets kvalitets- och miljöarbete skall efterlevas. Ledningen söker aktivt bidra till kompetensutveckling och personalen uppmuntras att själva delta med förslag till hur verksamheten kan förbättras ytterligare.

Målsättning för våra kundåtaganden

  • Kunder som beställer skall få orderbekräftelse samma dag som ordern har inkommit.
  • Beställningar som inkommit innan kl. 12:00 levereras samma dag.
  • Tydlig produktinformation som produktblad, broschyrer, bruksanvisningar etc. skall alltid finnas tillgänglig via hemsidan.
  • Reklamationer och supportärenden hanteras inom maximalt 48 timmar.

Certifieringar
Alla våra produkter är CE-märkta enligt det Medicinsktekniska Direktivet (klass 1). Vår målsättning är att hela verksamheten skall vara kvalitetssäkrad enligt ISO 9001:2 under 2019. Vi tar vårt producentansvar och följer direktiven från FTI samt kommunala rekommendationer beträffande miljöarbete.

Spårbarhet
Alla våra produkter är försedda med GS1-128 streckkoder med unika nummer. Detta gör att varje produkt är spårbar hela vägen från produktion till slutkund.