Köp- och leveransvillkor

Köpvillkor

I de priser som visas i shopen ingår moms med 25%.

Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar som kan vara ett resultat av externa och andra förändringar som står utanför vår kontroll, t.ex. momshöjningar, råvaruprisändringar, valutaförändringar och liknande omständigheter.

Beställningar som överstiger 2000 kronor sänds fraktfritt. På beställningar under 2000 debiteras fraktkostnad á 49 kr. Ingen expeditionsavgift.

För leveranser utanför Sverige tillkommer faktisk fraktkostnad enligt överenskommelse.
Efter att köpet genomförts erhåller du orderbekräftelse för din beställning. Du får också information om artikeln inte finns i lager, vilket kan medföra längre leveranstid.

Leveranstid
Normalt levereras varorna inom 3-4 arbetsdagar.

Betalning
Betalning sker genom Klarna och genom de betalsätt de erbjuder. Betalningsmottagare är Novista of Sweden AB, org. nr. 556556-5206. Betalning av levererade varor skall vara oss tillhanda inom 30 dagar. I vissa fall kan kreditprövning ske.

Personuppgifter / GDPR
Se vår policy.

Ångerrätt
Täcket är en hygienprodukt och ångerrätten gäller i 14 dagar. För att din retur ska bli godkänd måste förseglingen vara obruten, produkten måste vara oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Vid bruten försegling gäller inte ångerrätten.

För att utnyttja ångerrätten; skicka namn och ordernummer till info@novista.se så får du tillbaka förtryckt retursedel per mail som skrivs ut och fylls i. Returfrakt om 149 kr som dras från återbetalningsbeloppet.

Öppet köp
Öppet köp gäller i 30 dagar. Vid retur ska varas förseglingen vara obruten, produkten måste vara oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage.
Om du önskar göra en retur; skicka namn och ordernummer till info@novista.se så får du tillbaka förtryckt retursedel per mail som skrivs ut och fylls i. Returfrakt om 149 kr som dras från återbetalningsbeloppet.

 

Reklamation & Garantivillkor
Novista lämnar givetvis garanti för tillverkningsfel/skador på alla våra produkter. Garantin omfattar ej omild behandling. För att garantin skall gälla måste alla skötselråd för produkten ha följts.

Om du önskar reklamera en produkt till oss kontaktar du kundservice på telefonnummer +46 (0) 431-49 13 10 eller e-post reklamation@novista.se med information om reklamationsorsaken. Följ sedan vidare instruktioner från oss.
Du måste lämna ett meddelande om felet ”inom skälig tid” efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom en månad räknas det alltid som att det skett i rätt tid.

Genom att genomföra köp via Novista.se eller Lunaofsweden.se godkänner du dessa köpvillkor.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.