Novista

Villkor

Privatpersoner

Novista

Villkor

Företag


Köp- och leveransvillkor

Villkor – privatkunder

I de priser som visas i shopen ingår moms med 25%.

Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar som kan vara ett resultat av externa och andra förändringar som står utanför vår kontroll, t.ex. momshöjningar, råvaruprisändringar, valutaförändringar och liknande omständigheter.

Beställningar som överstiger 500 kronor sänds fraktfritt till ombud. På beställningar under 500 kr debiteras fraktkostnad. Ingen expeditionsavgift.

För leveranser utanför Sverige tillkommer faktisk fraktkostnad enligt överenskommelse.
Efter att köpet genomförts erhåller du orderbekräftelse för din beställning. Du får också information om artikeln inte finns i lager, vilket kan medföra längre leveranstid.

Leveranstid

Varorna skickas senast nästkommande vardag. Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar från beställning.

Betalning

Betalning sker genom Klarna och genom de betalsätt de erbjuder. Betalningsmottagare är Novista of Sweden AB, org. nr. 556556-5206. Betalning av levererade varor skall vara oss tillhanda inom 30 dagar. I vissa fall kan kreditprövning ske.

Personuppgifter / GDPR

Se vår policy.

Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att varan hämtats ut. Tyngdtäcken, kuddar och påslakan är hygienprodukter, därför måste produktens försegling vara obruten (om det finns en sådan) för att ångerrätten ska gälla. Produkten måste vara oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Vid bruten försegling gäller inte ångerrätten.

Vi förbehåller oss rätten att neka nyttjandet av ångerrätt om produkten är använd, trasig, smutsig, sliten eller på annat sätt inte återsänds säljbart skick.

För att utnyttja ångerrätten; skicka namn och ordernummer till info@novista.se så får du tillbaka förtryckt retursedel per mail som skrivs ut och fylls i. Returavgift om 249 kr som dras från återbetalningsbeloppet (ev. fraktkostnad återbetalas ej).

Öppet köp

Öppet köp gäller i 30 dagar (gäller ej presentkort eller återbrukade produkter). Vid retur ska varans förseglingen vara obruten, produkten måste vara oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage.

Tyngdtäcke: Vid retur ska varans förseglingen vara obruten, produkten måste vara oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage.

Tyngdvästar & krage: Produkten måste vara oanvänd (endast testad) och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage.

Övriga produkter: Produkten måste vara oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage.

Öppet köp gäller ej påslakan och hygienöverdrag.

Vi förbehåller oss rätten att neka öppet köp om produkten är använd, trasig, smutsig, sliten eller på annat sätt inte återsänds säljbart skick.

Om du önskar göra en retur; skicka namn och ordernummer till info@novista.se så får du tillbaka förtryckt retursedel per mail som skrivs ut och fylls i. Returavgift om 249 kr som dras från återbetalningsbeloppet (ev. fraktkostnad återbetalas ej).

Bytesrätt tyngdtäcken

Bytesrätt gäller i 30 dagar från det att du tar emot ditt täcke. Vid byte är det viktigt att produkten, dess tillbehör och emballage är så nära originalskick som möjligt. Det är viktigt att originalförpackning används vid retur. Du har rätt att byta vikt en gång per köp. För att bytesrätten ska gälla behöver du kontakta oss för konsultation innan du skickar tillbaka täcket, telefon 0431 – 491310. Konsultation sker på vardagar 09.00-16.00.

Vi förbehåller oss rätten att neka byte om täcket är trasigt, smutsigt, slitet eller på annat sätt inte återsänds i skick motsvarande 30 dagars normal användning. I det fallet får du tillbaka täcket mot en returfrakt om 149 kr som betalas till oss vid uthämtningstillfället.

Bytesrätt gäller ej återbrukade täcken.

Reklamation & Garantivillkor

Novista lämnar givetvis garanti för tillverkningsfel/skador på alla våra produkter. Garantin gäller i 2 år eller 20 tvättar, beroende på vilket som kommer först. Gäller ej återbrukade produkter. Garantin omfattar ej omild behandling. För att garantin skall gälla måste alla skötselråd för produkten ha följts.

Om du önskar reklamera en produkt till oss kontaktar du kundservice på telefonnummer +46 (0) 431-49 13 10 eller e-post reklamation@novista.se med information om reklamationsorsaken. Följ sedan vidare instruktioner från oss.

Du måste lämna ett meddelande om felet ”inom skälig tid” efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom en månad räknas det alltid som att det skett i rätt tid.

Presentkort

Ångerrätt på köp av presentkort gäller i 14 dagar. Om du vill ångra ditt köp, kontakta oss via formuläret här.

Presentkortet är en värdehandling. Vid köp för mindre än presentkortsbeloppet utgår ingen växel. Det går inte att lösa in presentkortet mot pengar. Novista ansvarar inte för borttappad kod.

Presentkortet är giltigt i 12 månader från inköpsdatum.

Nöjd kundgaranti i 30 dagar

Vi vill vara säkra på att tyngdtäcket hjälper dig och därför erbjuder vi dig att testa tyngdtäcket hemma i 30 dagar. Om du inte är nöjd får du pengarna* tillbaka. Enkelt!

Du kan fortfarande utnyttja din rätt att byta vikt på täcket om du vill. Nöjd kundgaranti gäller i 30 dagar från det att du mottagit ditt täcke.

Kontakta oss via e-post på info@novista.se hjälper vi dig men din retur eller byte. Ange ditt namn och ordernummer i mailet. Gäller ej återbrukade produkter.

*En returkostnad om 249 kr som dras från återbetalningsbeloppet (ev. fraktkostnad återbetalas ej).

Rabatter – ny kund

Eventuella rabatter för nya kunder gäller enbart för registrerade företag och organisationer om ingen särskild överenskommelse föreligger.

 

Genom att genomföra köp via Novista.se eller Lunaofsweden.se godkänner du dessa köpvillkor.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.

 

Köp- och leveransvillkor

Villkor – företag

I de priser som visas i shopen ingår moms med 25%.

Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar som kan vara ett resultat av externa och andra förändringar som står utanför vår kontroll, t.ex. momshöjningar, råvaruprisändringar, valutaförändringar och liknande omständigheter.

Beställningar som överstiger 500 kronor sänds fraktfritt. På beställningar under 500 kronor debiteras fraktkostnad. Ingen expeditionsavgift.

För leveranser utanför Sverige tillkommer faktisk fraktkostnad enligt överenskommelse.
Efter att köpet genomförts erhåller du orderbekräftelse för din beställning. Du får också information om artikeln inte finns i lager, vilket kan medföra längre leveranstid.

Rabatt nyregistrerade kunder

Erbjudandet gäller skolor, förskolor och andra pedagogiska verksamheter som registrerar ett konto hos Novista och som inte redan är kunder.

Gäller enbart vid köp av tyngdväst vid ett inköpstillfälle. Max 10 produkter. Erbjudandet kan ej kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.

Rabattkoder är enbart giltiga för privatpersoner om inget annat anges.

Prova kostnadsfritt i 14 dagar – tyngdvästar & krage

Vi förbehåller oss rätten att neka retur om produkten är trasig, smutsig, slitet eller på annat sätt inte återsänds i skick motsvarande 14 dagars normal användning. I det fallet faktureras fullt pris och produkten återsänds till verksamheten.

Leveranstid

Varorna skickas senast nästkommande vardag. Normal leveranstid är 2-3 arbetsdagar från beställning.

Betalning

Betalning sker genom faktura. Betalningsmottagare är Novista of Sweden AB, org. nr. 556556-5206. Betalning av levererade varor skall vara oss tillhanda inom 30 dagar. I vissa fall kan kreditprövning ske.

Personuppgifter / GDPR

Se vår policy.

Reklamation & Garantivillkor

Novista lämnar givetvis garanti för tillverkningsfel/skador på alla våra produkter. Garantin gäller i 2 år eller 20 tvättar, beroende på vilket som kommer först. Gäller ej återbrukade täcken. Garantin omfattar ej omild behandling. För att garantin skall gälla måste alla skötselråd för produkten ha följts.

Om du önskar reklamera en produkt till oss kontaktar du kundservice på telefonnummer +46 (0) 431-49 13 10 eller e-post reklamation@novista.se med information om reklamationsorsaken. Följ sedan vidare instruktioner från oss.

Du måste lämna ett meddelande om felet ”inom skälig tid” efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom en månad räknas det alltid som att det skett i rätt tid.

Genom att genomföra köp via Novista.se eller Lunaofsweden.se godkänner du dessa köpvillkor.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.

En innovation från Båstad.

Den innovativa konstruktionen och det unika viktelementet i våra tyngdprodukter bygger på kunskap förvärvad över mer än 40 år inom hjälpmedelsbranschen.

Swish Klarna Visa Mastercard PayPal Apple Pay Google Pay